Leírás

Van valahol Magyarországon egy kis falu, ahol az emberek úgy élnek ahogy egy falun szokás. A napi problémákat úgy oldják meg ahogy mindig is megoldották és a világlátásuk is régi szokásokból építkezik. Egészséges társaság, ahol mindenki tudja a helyét, bár a politikai korrektséget nem innen mintavételezik.

Robogó

2009.10.30. 13:34 | Sidaries | Szólj hozzá!

Címkék: történet

Elsőként mindenképpen tisztázzuk, hogy nem értek a robbanómotorokhoz és ezek mindenféle függelékéhez! Ennek ellenére van egy robogóm. Japánból használtan behozott. A gyártásról szóló információkat tartalmazó feliratokat gondosan eltávolította a hazai forgalmazó. Ettől függetlenül tudomásom szerint 10 éve nem gyártják ezt a modellt, tehát minimum ennyi a kora. Ez semmilyen gondot nem okoz és szinte elhanyagolható szempont, mivel Japán termékről van szó, tehát nem megy tönkre, már csak azért sem mert kétütemű. Az okosok azt mondják, hogy ettől egyszerű mint egy szög, továbbá ez az én szerencsém és ezért való nekem!

Nem szeretnék nagyon belemenni a technikai részletekbe de a lényeg, hogy a kétütemű motor benzinnel működik és keverőolajat kell hozzáönteni. Ezt japán mérnökök úgy oldották meg, hogy van egy tartály az üzemanyagnak és egy másik a keverőolajnak. A motor pedig ezt automatikusan összekeveri. Mindegyiket tölteni kell de nem ugyanolyan mennyiségben valamint időközönként. Ez azért fontos, mert egyszer megijedtem, hogy nagyon be lehetek rúgva mivel a tök üres motorba csak 7 deci benzint tudtam tankolni. Mint kiderült ez azért lehetett mert a keverőolaj tartályába töltöttem azt. A motor így a benzinhez benzint kevert. De ettől nem ment gyorsabban, cserébe viszont nem kapott a henger kenést, amit nem szokott meghálálni. Konkrétan beleteheted abba a kukába amelyik előtt beáll a motor.

Ebben az esetben a benzint leszívtuk csővel, majd a helyére - már helyesen - keverőolajat töltöttünk. Ez tök egyszerű így, csak nem menő érzés utána zsíroldóval fogat mosni, csak azért mert egy picit később vetted ki a csövet a szádból. Az igazi méreg ráadásul nem is a benzin, hanem hogy a nagy ijedségre még rá sem gyújthatsz a benzines száddal...

Na mindegy. A lényeg, hogy ezzel a motorral soha nem volt semmilyen gond. 6 évig szinte a gumikat sem kellett felfújni. Csak megnyomtam az önindító gombját, ültem rajta miközben magától ment. Egy nap azonban véget ért az álom. A garázsban egy reggel olyan kép fogadott ami megváltoztatta az egész életemet, a motor alatt egy hatalmas olajfolt terpeszkedett. Szédülni kezdtem és nem kaptam levegőt a rémülettől. Napokig le sem mentem a garázsba. Mikor végre rászántam magam megvizsgáltam a problémát. Nem volt akkora a gond mint gondoltam. Csak lecsúszott a cső a tartályról és kifolyott az olaj. Kis szereléssel ezt visszahelyeztem majd ismét megtöltöttem a tartályt. 

Másnap útnak indultam annak tudatában, hogy minden rendben van, de három kilométer megtétele után furcsa hangra lettem figyelmes. Éles súrlódó hangra. Pont olyanra mint amikor egy kétütemű motorban a dugattyú kenés nélkül próbál le-fel ugrabugrálni meghajtásnak csúfolva magát... Dehiszen, nini. Pont egy ilyen van alattam. Lehet akkor, hogy most is ez a helyzet? Ráadásul ez az egész pont egy kuka mellett történt Belenéztem az olajtartályba. Pont tele volt, egy csepp sem hiányzott. Hihetetlen, hogy most meg ez a baj! Most nem folyott sehova vagy ahova mégis, az tuti el van dugulva. Arra tippeltem, hogy esetleg a csőbe szennyeződés került vagy légbuborék amit nem tudott kidolgozni és gyakorlatilag az olaj nem érkezett meg a rendeltetési helyére. Felhívtam a barátomat aki eljött értem és elvitt engem valamint a robogót a szervizbe. Ott néhány nap gondolkodás után közölték, hogy: 

- KÉSZ, TÍZEZER! 

Szétszedték, kitisztították, meg tettek bele és most jó. Hazatéptem vele. Még kettővel gyorsabban is ment mint előtte mert eddig 56 km/h volt a végsebesség ami most 58-ra emelkedett. Megnyugtattam magam, hogy ez egy jó motor és végül is, csak egy cső volt és csak eldugult valami. Ez előfordul mert ki kell tisztítani néha mindent. Nem? De! Lefeküdtem és boldog benzinmentes mosollyal a számon aludtam el. Másnap reggel munkába indultam. 8-ra járok, késésben voltam, már majdnem háromnegyed volt. Feltépem a garázsajtót és orrbavág az olajszag és ugyanaz az olajtócsa ami néhány nappal azelőtt! Egy pillanatra elveszítettem az eszméletem! Mielőtt belefeküdtem volna az olajba feleszméltem. Ez lehetetlen! Hiszen TÍZEZER! Azt csak valaki odatette. Biztos egy állat volt. De nem. Ez az az olaj! Amit pár napja én úgy beletöltöttem, hogy az istennek nem akart kijönni. Most meg ott van a motor alatt egyben egészben kifolyva. Egy motornak nem lehet prosztata megnagyobbodása és inkontinenciája egyszerre! 

OK! Vészforgatókönyv! Nem feszegetem a feketedobozt. Irány vissza a szerviz, nyolcra ott vagyok, az olajtartályt megtöltöm valaki vérével és indulok is azonnal a melóba! Majdnem így is lett. Odaértem, minden zárva, mindenki alszik. Telefonálok, mire kijön a szerelő srác és közli, hogy 
"...már itt vagyunk rég csak még alszunk." "TÍZEZER..." mondom neki, hogy hoztam egy olajfoltot, itt van alatta, nézzide. Otthon is már kettő ilyen van, nem gyűjtöm. Maradhat ott tőlem a földön ahol van csak addig nem fekszel vissza sehová amíg ez nincsen megcsinálva és megvárásra 8-ig mert már negyed kilenc! EGYBEVESSZŐNÉLKÜLÉRTED?

Mondta, hogy OK, semmigond, nem lehet nagy gáz. Belefeküdt a foltba azonnal és elkezdett felnyúlkálni nyöszörögve a motornak. A nyelvét kidugta közben. Ekkor megenyhültem, mert számomra a szerelés közbeni a kidugott nyelv elhivatottságot jelent! Ennek köszönheti az életét, semmi másnak. Hiszen már a földön volt. Nem lett volna nehéz dolgom vele...

Közölte, hogy csak lecsúszott a cső, de semmi gáz, visszatette. Rángatja, nem jön le. Jó lesz. Semmigáz! OK, megköszöntem, kövér gázzal téptem a melóba erős késéssel. Közben nyugtattam magam, hogy ez egy jó motor és végül is csak egy cső volt. Éppen végiggondoltam ezt szépen mikor hirtelen elkezdett esni a motoron a fordulatszám, majd megint vissza és újra le addig amíg megállt, a forgalom kellős közepén. Leállt a hajtómű! De nem az egyes vagy a kettes, hanem a hajtómű. Mert ezen a típuson csak egy van és én éppen ezt használtam. Haladtam vagy egy kilométert és volt kb. még egy a melóig. A motor nem indult újra. Ekkor jutott eszembe egy srác akit nemrég láttam egy olajfoltban fetrengeni. Gondoltam megcsörgetem hátha van ötlete miért döglöttem le. Nem tudta. Viszont azt ígérte elugrik egy utánfutóval értem.

10 perc múlva megállt mellettem egy autó utánfutó nélkül és ő száll ki belőle egy benzineskannával. Kérdeztem tőle, hogy miért nem hozott futót, mire ő közölte, hogy az nem volt most ott, de hozott helyette benzint mert szerinte biztos az fogyott ki. Hát ez sem jött be neki, mondanom sem kell. Ez is csak arra volt jó, hogy pár percig teljesen hülyének érezhettem magam. A vége az lett, hogy a srác megint a földön találta magát. Nyelv ki, kéz fel, nyúkapiszka. Valamit csavargatott a karburátoron majd 10 perc rugdosás után elindította a gépet és beértem a melóba. 

Hát így...

Most már belátom, hogy van egy szar motorom. El kéne adni. Kell valakinek? Jóárasítva!?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vizesember.blog.hu/api/trackback/id/tr961486653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása